سلوی‌شیعه(جامع الاحادیث)

نشـر [فضائـــل،منـــاقب،کـــلام،اهل البیت علیهم السلام]

سلوی‌شیعه(جامع الاحادیث)

نشـر [فضائـــل،منـــاقب،کـــلام،اهل البیت علیهم السلام]

💠برخورد امام رضا (علیه السلام) با زیدی مذهب‌هایی

 که با سوء استفاده از نام حضرات معصومین علیهم السلام در پی قیام و انقلاب بودند

 

🔹 شیخ صدوق (رحمه الله) روایت می‌کند:

✍عمیر بن یزید قال:کنت عند أبی الحسن الرضا علیه السلام فذکر محمد بن جعفر فقال أنی جعلت علی نفسی أن لا یظلنی وإیاه سقف بیت،فقلت فی نفسی: هذا یأمرنا بالبر والصلة ویقول هذا لعمه فنظر إلی فقال:هذا من البر والصلة إنه متى یأتینی ویدخل علی فیقول فی یصدقه الناس،وإذا لم یدخل علی ولم أدخل علیه لم یقبل قوله إذا قال 

🔸عمیر بن یزید می‌گوید: نزد ابوالحسن الرضا علیه‌السلام بودم پس محمد بن جعفر [از ائمة زیدیه] را نام برد و فرمود: من با خود عهد کردم با او زیر یک سقف نروم. پس در دل خود گفتم: ایشان ما را امر به صله رحم می‌کند اما این حرف را نسبت به عمویشان می‌زنند!!پس به سوی من نگاه کردند و [با اخبار بما فی النفوس] فرمود: این هم از خیررسانی به خویشان و صله رحم است، همانا اگر بر من وارد شود و از قول من حرفی بزند مردم بی‌خبر تصدیقش می‌کنند اما اگر بر من وارد نشود و من هم بر او وارد نشوم قولش قبول نمی‌شود

 

📚 عیون اخبار الرضا،تألیف صدوق،جلد ۲،صفحه ۲۲۱،چاپ منشورات رضی 

 

 

  • Mohamad ALavi

امام رضا

قیام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی