سلوی‌شیعه(جامع الاحادیث)

نشـر [فضائـــل،منـــاقب،کـــلام،اهل البیت علیهم السلام]

سلوی‌شیعه(جامع الاحادیث)

نشـر [فضائـــل،منـــاقب،کـــلام،اهل البیت علیهم السلام]

💠عجائب امام علیه السلام در کلام حضرت موسی بن جعفر علیهما السلام

 

🔹 قطب الدین راوندی (رحمه الله) روایت می‌کند:

 

🔸 ابن أبی حمزة می‌گوید: در محضر أبی الحسن موسی (علیه السلام) بودم که سی خادم حبشی وارد شدند پس یکی از آنان با لغت خودشان شروع به تکلم کرد و امام (علیه السلام) با همان لغت جوابشان را داد پس تمامی آنان تعجب کردند و بعضی از آنان را دیدم که به دیگری می‌گفتند: او از ما لغتمان را فصیح تر صحبت می‌کند پس وقتی خارج شدند حضرت به من فرمودند: شاید از اینکه با آنان به لغت حبشی تکلم کردم تعجب کردی؛گفتم: بله به خدا سوگند. فرمودند: پس تعجب نکن آنچه از امر من بر تو مخفی است عجیب‌تر و عجیب‌تر است و از من چیزی ندیدی جز مقداری که پرنده‌ای نوک به دریا بزند و امام به منزله‌ی بحر است که آنچه نزد اوست تمام نمی‌شود و عجائب امام اکثر از عجائب دریا است.

 

📚 الخرائج و الجرائح، تألیف قطب راوندی

،جلد ۱، صفحه ۳۱۲-۳۱۳، چاپ مؤسسة الامام المهدی علیه السلام 

 

 

 

  • Mohamad ALavi

امام موسی کاظم

فضائل

معجزه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی