سلوی‌شیعه(جامع الاحادیث)

نشـر [فضائـــل،منـــاقب،کـــلام،اهل البیت علیهم السلام]

سلوی‌شیعه(جامع الاحادیث)

نشـر [فضائـــل،منـــاقب،کـــلام،اهل البیت علیهم السلام]

اشعار و مرثیه سوزناک امیر المومنین علیه السلام

 هنگام شهادت حضرت صدیقه شهیده فاطمه زهرا سلام الله علیها:

 

نفسی على زفراتها محبوسة

یا لیتها خرجت مع الزفرات

لا خیر بعدکِ فی الحیاة، وإنّما

 أبکی مخافة أن تطول حیاتی

 

جانم در این ناله‌ها زندانی تنم شده است،

ای کاش جانم با ناله‌هایم خارج می‌شد که در زندگی

بعد از تو دیگر هیچ خیری نیست

 و من از ترس اینکه زندگیم پس از تو طولانی شود می‌گریم...

 

🔸شوقی تبریزی چنین این

شعر را به فارسی به شعر منظوم کرده است:

جان من بر ناله‌های زار من زندانی است

کاشکی با ناله‌های من برون رفتی ز تن

هیچ خیری نیست در حال حیات از بعد تو

گریه زان دارم که ناگه دیر مانم بی‌تو من

 

📚دیوان اشعار منسوب به حضرت امیر المومنین علیه السلام،

با ترجمه منظوم از شوقی تبریزی، صفحه ۳۲، شعر ۷۵، چاپ انتشارات انجمن آثار و مفاخر فرهنگی 

 

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۰/۱۱/۰۲
  • ۱۴۹ نمایش
  • Mohamad ALavi

اشعار

امیرالمومنین

حضرت فاطمه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی