سلوی‌شیعه(جامع الاحادیث)

نشـر [فضائـــل،منـــاقب،کـــلام،اهل البیت علیهم السلام]

سلوی‌شیعه(جامع الاحادیث)

نشـر [فضائـــل،منـــاقب،کـــلام،اهل البیت علیهم السلام]

💠خدیجة کبری (سلام الله علیها) با غیر رسول الله (صلی‌الله علیه وآله) ازدواج نکردند.

 

✍️أبی القاسم الکوفی از محدثین عظیم الشأن امامیه متوفای ۳۵۲ هجری می‌نویسد:

 

🔹ان خدیجه لم تتزوج بغیر رسول الله ص و ذلک ان الاجماع من الخاص و العام من اهل الاثار و نقله الاخبار علی انه لم یبق من اشراف القریش و من ساداتهم و ذوی النجدة منهم الا من خطب خدیجه و رام تزویجها فامتنعت علی جمیعهم من ذلک فلما خطبها رسول الله غضب علیها نساء قریش و هجرنها و قلن لها خطبک اشراف قریش و امراؤهم فلم تتزوجی و تزوجت محمدا یتیم ابی طالب

 

🔸خدیجه (سلام الله علیها) با غیر از پیامبر (صلی‌الله علیه وآله) ازدواج نکردند و این به دلیل اجماع خاص و عام از اهل آثار و ناقلین اخبار است که تمامی اشراف قریش و بزرگان شان در پی تزویج خدیجه بودند اما تمامی شان را جواب کرد پس زمانی که رسول خدا (صلی‌الله علیه وآله) با ایشان ازدواج نمود زنان قریش خدیجه را ملامت کردند که اشراف قریش و امراء قوم را رد نمودی و با یتیم أبوطالب (علیه‌السلام) ازدواج کردی!!

 

📚الاستغاثة فی بدع الثلاثة،تألیف علی بن احمد کوفی،صفحه ۱۱۵،چاپ منشورات الاعلمی تهران 

 

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی