سلوی‌شیعه(جامع الاحادیث)

نشـر [فضائـــل،منـــاقب،کـــلام،اهل البیت علیهم السلام]

سلوی‌شیعه(جامع الاحادیث)

نشـر [فضائـــل،منـــاقب،کـــلام،اهل البیت علیهم السلام]

💠 تلاش بنی امیه برای اخفاء معجزات

 و براهین حضرت سید الشهداء علیه السلام (به روایت اهل سنت عمری)

 

🔹بیهقی از علمای بزرگ مخالفین می‌نویسد:

🔸زهری [از علمای متقدم مخالفین] می‌گوید: وارد شام شدم و به محضر عبد الملک مروان رفتم پس بر او سلام کردم و میان مردم نشستم؛ عبد الملک به من گفت: زهری آیا می‌دانی روز قتل علی بن ابیطالب [علیهما السلام] و حسین [علیه السلام] در بیت المقدس چه شد؟ گفتم: بلی می‌دانم. پس به من امر کرد برخیزم و به محلی بروم که جز من و او کسی نبود، سپس از من پرسید چه روی داد؟ جواب دادم هیچ سنگی از بیت المقدس برداشته نشد مگر اینکه زیرش خون تازه جوشید. پس عبد الملک گفت: جز من و تو احدی باقی نمانده که این را بداند پس مبادا این حدیث را نشر کنی! و زهری تا زمانی که عبد الملک زنده بود این خبر را به کسی نگفت

 

📚دلائل النبوة، تألیف بیهقی، جلد ۶، صفحه ۴۴۱، چاپ دار الکتب العلمیة 

 

 

 

 

  • Mohamad ALavi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی